Praca w Egosoft :) i w Play ;)

Dyskusja na tematy nie powiązane z x-grami

Moderators: Alan Phipps, Moderatorzy polskiego forum

Sauron11
Posts: 6193
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Praca w Egosoft :) i w Play ;)

Post by Sauron11 » Sun, 17. Jun 07, 11:00

Nie wiem czy zauważyliście to ogłoszenie - Egosoft od jakiegoś czasu poszukuje nowych utalentowanych programistów, juz nie jako wolontariuszy, ale normalnych pracowników.
Jest wśród nas pewnie przynajmniej paru dobrych programistów, więc może jakiś "nasz człowiek" się w Ego zatrudni? :)
Last edited by Sauron11 on Fri, 22. Jun 07, 23:03, edited 1 time in total.
I used to be a moderator like you, until I took an arrow to the knee.
Core i5-3570_3,4 GHz, 8GB 1600MHz, Asus GTX660TiOC 2GB, Audigy, Iiyama B2776HDS.

User avatar
RAFIO
Posts: 3085
Joined: Sat, 19. Jun 04, 18:22
x3ap

Post by RAFIO » Sun, 17. Jun 07, 17:58

Programisty?
Egosoft wrote:EGOSOFT poszukuje kilku programistów do prac nad następną generacją technologi x-gier.


Wymagania:
Duże doświadczenie w programowaniu objektowym i C/C++, znajomość matematyki środowisk trójwymiarowych i umiejętność pisania przejżystego i łatwego w dalszym zarządzaniu kodu. Zrozumienie liniowej i "angular" (pojecia nie mam, nigdy sie nie spotkałem ;)) dynamiki, matematyki wektorowej, różniczkowania (chyba), i mechaniki Newtonowskiej.
Zdolność do aktywnego przekładania nowych informacji od reszty zespołu na poprawę grywalności.
Pasja do stworzenia nowej technologii.
Zdolność pracy w zespole z projektantami, artystami i animatorami tworząc prototypy, imlementując je, i dopracowując rozgrywkę i możliwości interface'u..
... I: Zamiłowanie do SciFi i kosmosu
Jedna lub więcej specjalizacji:
Doświadczenie w tworzeniu grafiki na konsole PS3 / Xbox360
Programowanie na Handheldy / DoubleScreeny
Narzędzia i umiejętność tworzenia dynamicznych stron internetowych za pomocą AJAX'u, Javascript'u, PHP i C#
Programowanie dźwięku wraz z wcześniejszymi doświadczeniami z prac nad system dźwiękowym i chędź pchnięcia go w grę.
Skupiony na rozszerzaniu rozgrywki i UI gry
Zalety:
Doświadczenie w programowaniu shaderów
Doświadczenie w towrzeniu multiplatformowym
Oczekiwana znajomość 3D Studio
Czyli krótko mówiąc Ego poszukuje osób "od wszystkiego", a wiec do niczego ;)

Trochę szkoda, bo kiedyś mógłbym się zgłosić do prac nad stroną internetową. Tyle że tu z kolei po coś trzeba C#.

Sauron11
Posts: 6193
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by Sauron11 » Mon, 18. Jun 07, 12:53

RAFIO wrote:Zrozumienie liniowej i "angular" (pojecia nie mam, nigdy sie nie spotkałem ;)) dynamiki,
O liniowej łatwo znaleźć opis, ale o kątowej niespecjalnie. Nie jestem z tematem na tyle obeznany by zajmować się przeszukiwaniem tego w googlach. Może ktoś zapoda jakiś konkretny link z wyjaśnieniem o co chodzi w dynamice kątowej?

RAFIO wrote:Czyli krótko mówiąc Ego poszukuje osób "od wszystkiego", a wiec do niczego ;)
Myślę, że nie. Oni wychodzą z założenia, że dobry pracownik potrafi zrobić dobrze wiele różnych rzeczy. Gdy tworzy się grę - aby mógł ją programować, obrabiać muzykę itp. Gdy gra jest ukończona i zbiera owoce - by także miał co robić z czasem, projektować stronę www, pracować nad grą na inne platformy, kreować nowe pomysły. Słowem, żeby w wolnym czasie poza programowaniem umiał zająć się inną twórczą pracą. Rozumiem ten punkt widzenia, w swojej pracy też robiłem mnóstwo różnych rzeczy i we wszystkich starałem się być maksymalnie wydajny i mieć najlepsze wyniki. To nie jest tak, że trzeba się w życiu wyspecjalizować w jednej dziedzinie, a w pozostałych jest się nogą, trzeba umieć jak najwięcej, tacy pracownicy sa najbardziej cenieni na rynku :wink: .
I used to be a moderator like you, until I took an arrow to the knee.
Core i5-3570_3,4 GHz, 8GB 1600MHz, Asus GTX660TiOC 2GB, Audigy, Iiyama B2776HDS.

User avatar
Mani_
Posts: 1865
Joined: Thu, 14. Oct 04, 14:48
x2

Post by Mani_ » Mon, 18. Jun 07, 13:07

Eh Sauron, akurat w branży gierkowej wygląda to tak jak, jak Rafio napisał. Zauważ, że Bethesda, różne studia EA, wynajmują kilka(naście)(dziesiąt) osób do roboty nad jedną grą.
Jak poczytasz co to większych produkcji creditsy, to zauważysz, że nazwiska przy grafice i muzyce NIGDY się nie powtórzą. Po prostu człowiek, który ma się zając grafiką, ma znać się w tej branży w 100% i ma się zając grafiką w 1000%. Np do nagrywania muzyki coraz częściej zatrudniane są orkiestry symfoniczne (vide Gothic 3), lub inne osoby, co potrafią tworzyć tło muzyczne, i dźwiękowe (choć też w tym mogą być użyte 2 różne osoby).
Natomiast programiści głównego kodu gry, szkieletu i programiści poziomów, mogą oczywiście współpracować ze sobą ściślej niż reszta zespołu, ale dalej pozostają ich kompetencje rozdzielone.

Te kilka(naście)(dziesiąt) osób tworzy jeden zespół, muszą umieć się dogadać, muszą wiedzieć, co druga osoba ma na myśli, ale ich kompetencje są jak najbardziej rozdzielone.
Przykład z życia, to np redakcja jakiegoś pisma. Zauważ, że są redaktorzy, naczelnik, dział reklamy, produkcji, DTP, korekta - i jakoś nie wiedziałem jeszcze pisma (dobrego), w którym widniało choćby jedno nazwisko, zajmujące się np pisaniem tekstów i pracowało w DTP :P

To taka moja refleksja :)
http://forum.xudb.pl/index.php - ciekawskich zapraszam

Sauron11
Posts: 6193
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by Sauron11 » Mon, 18. Jun 07, 13:11

Hmm, pewnie masz rację.
Może Ego chce się od tego schematu pracownika odżegnać i zapoczątkować nową erę pracowników do wszystkiego także w gierkowej dziedzinie? :wink:
I used to be a moderator like you, until I took an arrow to the knee.
Core i5-3570_3,4 GHz, 8GB 1600MHz, Asus GTX660TiOC 2GB, Audigy, Iiyama B2776HDS.

User avatar
RAFIO
Posts: 3085
Joined: Sat, 19. Jun 04, 18:22
x3ap

Post by RAFIO » Mon, 18. Jun 07, 13:38

Sauron11 wrote:
RAFIO wrote:Zrozumienie liniowej i "angular" (pojecia nie mam, nigdy sie nie spotkałem ;)) dynamiki,
O liniowej łatwo znaleźć opis, ale o kątowej niespecjalnie.
Ładne animacje. I to wszystko. Tyle że aby to zrozumieć trzeba poświęcić parę miesięcy na naukę (niestety, ale to wozry, przekształcenia, implementacja, czego jest koszmarnie dużo)
Sauron11 wrote:trzeba umieć jak najwięcej, tacy pracownicy sa najbardziej cenieni na rynku :wink: .
Tacy pracownicy kończą potem pisząc potworki, które mozna pozniej kupić w supermarkecie za 10 zł.
Sauron11 wrote:Może Ego chce się od tego schematu pracownika odżegnać i zapoczątkować nową erę pracowników do wszystkiego także w gierkowej dziedzinie?
Cholera ich tam wie ;) Pewne jest że jeśli to prawda, to szybko się na tym przejadą ;)

Pozatym słuchaj Maniego, dobrze gada. Swoją drogą przy takim GTA IV pracują aż 3 studia naraz, czyli... około 200 osób ;)

User avatar
Reel Mixer
Posts: 496
Joined: Fri, 22. Oct 04, 20:15
x2

Post by Reel Mixer » Mon, 18. Jun 07, 20:39

Rozumiem punkt widzenia Saurona, a tym bardziej, że Egosoft jest chyba małą firmą i pewnie tacy uniwersalni są im na rękę, bo liczą każdy grosz kosztów.
Jednak jest tak, jak pisze RAFIO i Mani - ci, co tworzą naprawdę wielkie rzeczy zatrudniają całe sztaby ludzi specjalizujących się w konkretnych rzeczach.
Weźcie pod uwagę, że ogłoszenia o pracę pisane są na wyrost - jakby zobaczyli jakieś wyjątkowo dobre prace, to może by wzięli takiego kandydata.
[ external image ] X3 - gram legalnie.
[ external image ]
Błękitny Grom znów na posterunku :).

Sauron11
Posts: 6193
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by Sauron11 » Fri, 22. Jun 07, 19:20

A może ktoś chce dorobić jako stażysta-tester gier w naszym Play.com.pl :wink: .
Z "innych ofert tego pracodawcy" wynika, że poszukuje tez prawnika, też na staż :wink: .
I used to be a moderator like you, until I took an arrow to the knee.
Core i5-3570_3,4 GHz, 8GB 1600MHz, Asus GTX660TiOC 2GB, Audigy, Iiyama B2776HDS.

User avatar
RAFIO
Posts: 3085
Joined: Sat, 19. Jun 04, 18:22
x3ap

Post by RAFIO » Fri, 22. Jun 07, 22:31

Sauron11 wrote:A może ktoś chce dorobić jako stażysta-tester gier w naszym Play.com.pl :wink: .


I testować kolejne "maluchy", "poldki" i "syrenki"? Dziekuję, wolę już sprayować po komendzie rejonowej ;)

User avatar
Mani_
Posts: 1865
Joined: Thu, 14. Oct 04, 14:48
x2

Post by Mani_ » Sat, 23. Jun 07, 13:01

Tak jak Rafio napisał, ja jakbym miał pracować w Playu, to praktycznie każda gra spod ich skrzydeł nie nadawałaby się do wydania...
Ale przecież tu chodzi o to, by zatrudnić niby testerów, by publika się nie czepiała, że ich gier nikt nie sprawdza... Tester dostanie kasę, coś tam sprawdzi i przepchnie kolejne badziewie, albo jeszcze inaczej, dostanie kase w zależności ile gier przepchnął na wydanie :D
http://forum.xudb.pl/index.php - ciekawskich zapraszam

Sauron11
Posts: 6193
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by Sauron11 » Sat, 23. Jun 07, 13:17

W ogóle ciekawe czy taki tester cokolwiek dostanie. Może to jest staż taki, że stażysta musi za niego zapłacić, żeby zdobyć niejako doświadczenie w tej dziedzinie, kto wie jak to Play zorganizował :wink: . Ale skoro staż, a nie dajmy na to umowa o dzieło czy zlecenie, to znaczy że najistotniejsze są w PLAY nadal oszczędności. Bo jak czytam na necie, staż oznacza, że stażyście płaci urząd a stażodawca nie jest zobowiązany do odprowadzania składek na ubezpieczenia społeczne ani do badań lekarskich. Bo jak czytamy: Staż zgodnie z ustawą to "nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez nawiązania stosunku pracy z pracodawcą". :wink:
Może ktoś napisze do PLAYa dla zgrywu majla, że niby jest zainteresowany i jakie są warunki i kasa? :roll:
I used to be a moderator like you, until I took an arrow to the knee.
Core i5-3570_3,4 GHz, 8GB 1600MHz, Asus GTX660TiOC 2GB, Audigy, Iiyama B2776HDS.

User avatar
RAFIO
Posts: 3085
Joined: Sat, 19. Jun 04, 18:22
x3ap

Post by RAFIO » Sat, 23. Jun 07, 14:39

Jaki staż? Czy ty maż jakąś pozaegosoftową wiedzę o tej branży? ;)

Wynagrodzeniem mogą być pieniądze, ale mogą być nim też... te ich "gry". brrrrrr.... to czysty masochizm.

Nie istnieje też takie coś jak "staż w testowaniu gier", bo po co? to nie jest robota z której można wyżyć.

Sauron11
Posts: 6193
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by Sauron11 » Sat, 23. Jun 07, 21:15

RAFIO wrote:Jaki staż? Czy ty maż jakąś pozaegosoftową wiedzę o tej branży? ;) (...) Nie istnieje też takie coś jak "staż w testowaniu gier", bo po co? to nie jest robota z której można wyżyć.
Moja wiedza o tej branży jest wystarczająco szeroka. Na pewno masz świadomość, że znam Play, TopWare (no i Egosoft) z różnych stron na pewno lepiej niż ktokolwiek na naszym forum :wink: . Jakbyś nie wiedział, to obaj z Marcym dostaliśmy z PLAY po jednym egzeplarzu X2 jako dodatek do pocałunku w rękę za dobrze wykonaną wolontariacką pracę :wink: .

Staż nie jest po to aby z niego wyżyć i nigdzie nie jest tak napisane. To zajęcie dla uczniów lub studentów. W wolnym czasie, jeśli to lubisz, możesz sobie testować gierki i bardziej lub mniej się przy tym bawić, jednocześnie właśnie poznając specyfikę pracy w branży gier (przez sam bezpośredni kontakt z potencjalnym pracodawcą). Na stażu nie zarabia się znaczącej kasy, jeśłi w ogóle. W tym chodzi przede wszystkim o zdobycie doświadczenia przez osoby, które go nie mają, plus zdobycie kontaktów przydatnych w dalszej karierze (zakładając, że chce sie iść dalej w tej branży, najpierw trzeba się jakoś zakręcić).

Btw. co to jest to "maż"? :wink:
I used to be a moderator like you, until I took an arrow to the knee.
Core i5-3570_3,4 GHz, 8GB 1600MHz, Asus GTX660TiOC 2GB, Audigy, Iiyama B2776HDS.

Return to “Polskie / Polish Off Topic”