polecenie zwiadowcze

Forum do dyskusji o x-grach i problemach technicznych

Moderators: Alan Phipps, Moderatorzy polskiego forum

jefrey
Posts: 6
Joined: Wed, 14. Aug 13, 18:46

polecenie zwiadowcze

Post by jefrey » Fri, 16. Aug 13, 12:27

Właśnie dorobiłem się kwoty wystarczającej na zakup dodatkowego statku, postanowiłem, że w czasie gdy będę zajmował się handlem dodatek będzie skanował mi sektory. Zaopatrzyłem się w moduł z poleceniami zwiadowczymi, założyłem na statek i tutaj pojawiły się pierwsze problemy.

1. Niezbyt mogę wybrać miejsce startowe przeszukiwań (jeżeli dobrze zrozumiałem statek będzie robił koła wg wyznaczonego punktu). Czy istnieje możliwość "powiedzenia" auto pilotowi, że ma lecieć na środek i tam zacząć kołować?

2. Trzeba podać promień w jakim mają nastąpić przeszukiwania. Ile trzeba podać aby mieć pewność, że cała mapka zostanie odkryta?

3. Statek który kupiłem do odkrywania to "Odkrywca S". Zamontowałem mu moduł z poleceniami zwiadowczymi. Czy to wystarczy do zwiadu, czy trzeba coś jeszcze domontować(mam tutaj na myśli minimalne wymagania. Czas w którym samolocik będzie zwiedzał jest dla mnie na razie nie istotny, ważniejsze jest, żeby w czasie kiedy ja zdobywam pieniądze on badał mi teren na którym w przyszłości będę handlował)?

Dodam, że gram w x3: konflikt terrański.

Kajdorf
Posts: 288
Joined: Thu, 27. May 04, 18:54
x4

Post by Kajdorf » Fri, 16. Aug 13, 13:16

1. No właśnie nie ma takiej opcji. Musisz ręcznie go wysłać na 0,0,0.
Ja to robiłem tak: w rozkazach zaznaczałem że ma się zgłaszać po wykonaniu zadania. Gdy go wysyłałem na robienie mapy to wybierałem najbliższy cel przy środku, najczęściej to był jakiś statek. nawet pomimo tego ze on zmienił miejsce to i tak mój zwiadowca leciał na te współrzędne co miał przy podaniu namiaru. Drugie polecenie to skan asteroidów, jak już lata to niech robi wszystko w tym sektorze. Po wykonaniu zadani on zawsze leciał do najbliższej stacji handlowej.

2. przy radarze tripleksowym wystarczało mi 60, jest tylko kilka map które wymagają aż 90.

3. tarcza, bo często padał łupem piratów i w późniejszym okresie khaków. Im masz wyższy lvl bojowy tym częściej będą na niego polować, dlatego ja najpierw zwiedzam świat a dopiero potem walczę.

PS. w osiągnięciach masz że sam musisz zwiedzić wszystkie sektory, jest ich 236. Mi się coś zbugowało i nie zaliczyło mi jednego. (albo coś przegapiłem, chociaż już dwa razy mapę sprawdzałem) :/

Ja najpierw buduje imperium handlowe. mój pierwszy statek to merkury, ręcznie handluje aż uzbieram na lokalizatory najlepszych cen, potem zakupuje ulepszenie handlowe MK3 i go przerabiam na kupca sektorowego. Następnie po awansie na 9 lvl ulepszam go na galaktycznego. Potem dokupuje następnego Merkurego i powtórka rozbudowy. Gdy oni się szkolą ja w tym czasie zwiedzam sektory w najszybszym dostępnym M5. Obecnie po wprowadzeniu patcha 3.0 zacząłem grać od nowa i ostatni sektor to zwiedziłem gdy już miałem 40 kupców galaktycznych. Z kupcami jest trochę zabawy bo lubią się wieszać przy pełnej ładowni i trzeba co pewien czas zajrzeć i im pomóc ( u mnie to wyrzucenie towaru na zewnątrz :P) przy takich zarobkach to nie odczuwam tego. Co ciekawe gdy grałem na wcześniejszym patchu statki zapychały mi się stekami, tutaj to jest krzem. Zbytnio to mnie zaczęło denerwować bo okazało się ze zapychają się krzemem, to zacząłem drugi krok rozbudowy imperium: budowa kompleksów. Obecnie mam ok 180 fabryk w 4 kompleksach. czas budowy to jakieś 20 godz realnego upływu czasu. Pomagałem sobie wynajętymi 3 statkami TL i kompresją czasu. Na TL nie wyrzucałem jednego łącznika i mogłem nimi ciągle sterować, obecnie mam jednego własnego Mamuta i wynajętą orkę, która kupuje łączniki. Problem z krzemem jest dalej w mniejszym stopniu ale w tym momencie już go nie wyrzucam tylko statki wysyłam do moich kompleksów.
Last edited by Kajdorf on Fri, 16. Aug 13, 13:24, edited 1 time in total.
HDDToshiba 2TB7200obr. 64MB / RAM DDR4 Corsair 32GB2666MH / Socket 1151Gigabyte Z390 AORUSPROWIFI / Intel Core i7 Intel i7-9700K3.6GHz12MBBOX / SilentiumPC600W / SSD Samsung 500GB2,5'' SATASSD860 / LED 32"Samsung U32 / NVIDIA Gigabyte GeForce RTX3070Ti Gaming 8GB OC

SourVenom
Posts: 293
Joined: Sat, 4. May 13, 13:59
x3tc

Post by SourVenom » Fri, 16. Aug 13, 13:18

Co prawda nie jestem w tej dziedzinie ekspertem, jednak mam pewne spostrzeżenia:

1.Zazwyczaj otwieram mapkę i klawiszami z numpada sam umieszczam kursor na środku - wierz mi, tak jest najszybciej

2.Ja robię to w ten sposób - po wyznaczeniu punkty początkowego (zazwyczaj środka mapy) oddalam widok na mapie i wpisuje liczbę widoczną u góry, czyli szerokość sektora. Jest to dobre lecz czasochłonne rozwiązanie - statek robi większe koła jednak wiele stacji (zazwyczaj pirackich) znajduje się na obrzeżach sektorów.

3. Ja zazwyczaj wyposażam statki w co tylko się da, jednak w tym wypadku wystarczą rzeczone polecenia zwiadowcze i skaner (najlepiej triplexowy, ale duplex też da radę zwłaszcza że to nie ty będziesz tracić czas), a jako że zwiadowcy są zazwyczaj piekielnie szybcy - broni raczej nie potrzeba, ale za to radzę załadować mu pełen zestaw tarcz (żeby trochę polatał, a nie został zestrzelony przez pierwszego lepszego pirata)

Kajdorf
Posts: 288
Joined: Thu, 27. May 04, 18:54
x4

Post by Kajdorf » Fri, 16. Aug 13, 13:34

SourVenom wrote:Co prawda nie jestem w tej dziedzinie ekspertem, jednak mam pewne spostrzeżenia:

1.Zazwyczaj otwieram mapkę i klawiszami z numpada sam umieszczam kursor na środku - wierz mi, tak jest najszybciej
Hm, faktycznie ten wskaźnik jest ruchomy, a ja ciągle sądziłem że on jest przypięty na stałe. :o

No to już masz sposób, tylko pamiętaj że mapa ma wyświetlanie w kilku osiach. Normalna mapa to z,x. Potem zmień sobie na y,x i możesz wtedy blisko środka ustawić, gdyż wiele stacji jest na różnych wysokościach i nie zawsze radar je wyłapie jeśli lecisz centralnie z bramy. Zwłaszcza te skrajne.
HDDToshiba 2TB7200obr. 64MB / RAM DDR4 Corsair 32GB2666MH / Socket 1151Gigabyte Z390 AORUSPROWIFI / Intel Core i7 Intel i7-9700K3.6GHz12MBBOX / SilentiumPC600W / SSD Samsung 500GB2,5'' SATASSD860 / LED 32"Samsung U32 / NVIDIA Gigabyte GeForce RTX3070Ti Gaming 8GB OC

jefrey
Posts: 6
Joined: Wed, 14. Aug 13, 18:46

Post by jefrey » Fri, 16. Aug 13, 15:50

Dziękuję bardzo za odpowiedzi :)

Na początek chciałem odkryć 16 sektorów argonów, żeby mieć czym i gdzie handlować a jak się dorobię to żeby mieć gdzie puścić auto handlowca. Dla tego nie na rękę mi odkrywanie wrogich baz pirackich. Przydałoby się polecenie - widzisz pirata, udawaj, że coś bardzo ważnego sobie przypomniałeś i dzida... :P

mój poziom bojowy jest na razie żaden, może nikt się nie będzie na mnie rzucał :D

CO do rozwoju imperium to już zakupiłem lokalizator najlepszych cen (kupna i sprzedaży) i na razie zarabiam na "duracelach". niemniej trochę czasu minie zanim będę w stanie kupić statek handlowy i przerobić go na auto kupca

Return to “Polskie / Polish X-Forum”