[X3 TC] Gonerzy. Nie da się wejść na pokład Pirackiego Tropiciela Światła.
Moderators: Alan Phipps, Moderatorzy polskiego forum
-
- Posts: 2
- Joined: Sun, 28. Jun 09, 16:20
[X3 TC] Gonerzy. Nie da się wejść na pokład Pirackiego Tropiciela Światła.
Witam.
Mam problem z misją przejęcia Pirackiego Tropiciela Światła.
Rozkazuję TP dokonać abordażu to lata w pobliżu usiłując staranować przejmowany statek.
Jeśli wykonuje abordaż z innego statku, rozpoczyna się desant marines. Dolatują do kadłuba ( osłony zniszczone ) i tyle. Bo po chwili twierdzą, że muszą się wycofać bo pancerz jest za gruby i nie da sie go przebić. Próbowałem dokonać abordażu w kapsułach abordażowych i efekt wciąż ten sam. Proszę o pomoc.
PS. Nie mam zainstalowanych żadnych dodatkowych skryptów, oraz zainstalowany najnowszą nakładkę 2.1.
Mam problem z misją przejęcia Pirackiego Tropiciela Światła.
Rozkazuję TP dokonać abordażu to lata w pobliżu usiłując staranować przejmowany statek.
Jeśli wykonuje abordaż z innego statku, rozpoczyna się desant marines. Dolatują do kadłuba ( osłony zniszczone ) i tyle. Bo po chwili twierdzą, że muszą się wycofać bo pancerz jest za gruby i nie da sie go przebić. Próbowałem dokonać abordażu w kapsułach abordażowych i efekt wciąż ten sam. Proszę o pomoc.
PS. Nie mam zainstalowanych żadnych dodatkowych skryptów, oraz zainstalowany najnowszą nakładkę 2.1.
-
- Posts: 3157
- Joined: Wed, 18. Jul 07, 11:44
Tu masz FAQ misji fabuł TC.
Odnośnie tej misji piszę tam, że zaraz po naszym przejęciu Tropiciele Światła wraca on w ręce prawowitych właścicieli - Gonerów. Sprawdź czy czasem nie atakujesz już statku Gonerskiego , wskazywałby na to komunikat o zbyt twardym kadłubie. Statki ważne dla fabuły są nie zniszczalne. Choć powinieneś dostać informację (podziękowanie) od Gonerów, ale może nie zauważyłeś tej wiadomości. O ile dobrze pamiętam to po przejęciu statku przez Gonerów zmienia on nazwę na Gonerski Pir. Tropiciel Światła.
Odnośnie tej misji piszę tam, że zaraz po naszym przejęciu Tropiciele Światła wraca on w ręce prawowitych właścicieli - Gonerów. Sprawdź czy czasem nie atakujesz już statku Gonerskiego , wskazywałby na to komunikat o zbyt twardym kadłubie. Statki ważne dla fabuły są nie zniszczalne. Choć powinieneś dostać informację (podziękowanie) od Gonerów, ale może nie zauważyłeś tej wiadomości. O ile dobrze pamiętam to po przejęciu statku przez Gonerów zmienia on nazwę na Gonerski Pir. Tropiciel Światła.
X3:AP 3.1+XRM 1.30d+MSP 1.7+LoCo 2.01+IR 2.0
Zapraszamy wszystkich chętnych na forum XUDB, gdzie znajdziesz FAQ, opisy skryptów, modów i fabuł, oraz Mamut HQ.
[ external image ]
Zapraszamy wszystkich chętnych na forum XUDB, gdzie znajdziesz FAQ, opisy skryptów, modów i fabuł, oraz Mamut HQ.
[ external image ]
-
- Posts: 2
- Joined: Sun, 28. Jun 09, 16:20
Rozwiązanie problemu
Dziękuję koledze za podpowiedź.
Na angielskim forum znalazłem informację jak przejąć ten statek.
Napiszę także wszystkim zainteresowanym.
Na Piracki Tropiciel Światła nie należy wysyłać marines, trzeba podlecieć bliziutko w skafandrze i uaktywnić opcję przejmij. Statek zmieni nazwę na Gonerski Piracki Tropiciel Światła i to wszystko.
Pozdrawiam.
Na angielskim forum znalazłem informację jak przejąć ten statek.
Napiszę także wszystkim zainteresowanym.
Na Piracki Tropiciel Światła nie należy wysyłać marines, trzeba podlecieć bliziutko w skafandrze i uaktywnić opcję przejmij. Statek zmieni nazwę na Gonerski Piracki Tropiciel Światła i to wszystko.
Pozdrawiam.
Intel(R) Core(TM)2 Quad Q8200 2.33GHz; 4 GB RAM; 2x ATI Radeon HD 4670 CrossFire
-
- Posts: 1472
- Joined: Sat, 8. May 04, 16:33
A nie trzeba było tak od razu??
Skrypty i spolszczenia do skryptów dla X3 Reunion, TC, Albion Prelude >> http://www.mamuthq.net.pl
C2Q 6600@2,4GHz | 8GB@1066MHz Ram | GForce GTX 460 1GB | Win7 64bit
XTC+XRM | Albion Prelude
C2Q 6600@2,4GHz | 8GB@1066MHz Ram | GForce GTX 460 1GB | Win7 64bit
XTC+XRM | Albion Prelude
-
- Posts: 3157
- Joined: Wed, 18. Jul 07, 11:44
Tropiciel Światła mimo że jest statkiem klasy M6, na potrzeby tej misji traktowany jest jak każdy TS lub statek klasy M3-5. Czyli po ostrzelaniu go i zdjęciu osłon pilot opuszcza statek. Wtedy wystarczy podlecieć do niego w skafandrze i przejąć, lub przy pomocy Wirusa włamań systemowych lub SCS przejąc bez opuszczania własnego statku. Abordaż w tym przypadku nie jest wymagany.
X3:AP 3.1+XRM 1.30d+MSP 1.7+LoCo 2.01+IR 2.0
Zapraszamy wszystkich chętnych na forum XUDB, gdzie znajdziesz FAQ, opisy skryptów, modów i fabuł, oraz Mamut HQ.
[ external image ]
Zapraszamy wszystkich chętnych na forum XUDB, gdzie znajdziesz FAQ, opisy skryptów, modów i fabuł, oraz Mamut HQ.
[ external image ]
-
- Posts: 13
- Joined: Mon, 20. Aug 12, 22:32
To powiem Wam że:
1) Wychodząc ze swojego statku nie można "Przejąć" tego Tropiciela Światła ani po zdjęciu mu osłon ani z nimi.
2) Abordaż za pomocą 5 marines ze statku Centaur nie udaje się. Chłopaki zostają pobici.
3) Zakupiłem Tygrysa, aby zwiększyć liczbę marines (20) którzy mogą dokonać abordażu. Niestety nie mam w tym statku opcji dokonania abordażu...mogę tylko wywalić ich w przestrzeń kosmiczną. Wyposażenie mam takie samo jak w Centaurze. Powinna być opcja "Pirackie" i dalej "Dokonaj abordażu" lub coś w tym stylu...nie pamiętam dokładnie.
4) Statek Tropiciel Światła jest niezniszczalny. Po zdjęciu osłon można nawalać i nawet 1% mu nie spadnie.
Coś zrobiłem nie tak?! Nie ma mowy żebym wczytał stan gry sprzed czasu wykonywania tej misji.
1) Wychodząc ze swojego statku nie można "Przejąć" tego Tropiciela Światła ani po zdjęciu mu osłon ani z nimi.
2) Abordaż za pomocą 5 marines ze statku Centaur nie udaje się. Chłopaki zostają pobici.
3) Zakupiłem Tygrysa, aby zwiększyć liczbę marines (20) którzy mogą dokonać abordażu. Niestety nie mam w tym statku opcji dokonania abordażu...mogę tylko wywalić ich w przestrzeń kosmiczną. Wyposażenie mam takie samo jak w Centaurze. Powinna być opcja "Pirackie" i dalej "Dokonaj abordażu" lub coś w tym stylu...nie pamiętam dokładnie.
4) Statek Tropiciel Światła jest niezniszczalny. Po zdjęciu osłon można nawalać i nawet 1% mu nie spadnie.
Coś zrobiłem nie tak?! Nie ma mowy żebym wczytał stan gry sprzed czasu wykonywania tej misji.
-
- Posts: 3157
- Joined: Wed, 18. Jul 07, 11:44
Opcja "Przejmij" działa tylko na opuszczone statki. Jeśli Gonerski Tropiciel Światła na w nazwie na początku 'Pir.' i posiada pilota to go nie przejmiesz.Omega_Man wrote: 1) Wychodząc ze swojego statku nie można "Przejąć" tego Tropiciela Światła ani po zdjęciu mu osłon ani z nimi.
Bo abordażem nie przejmiesz tego statku. Musisz zmusić pilota do opuszczenia statku, właśnie poprzez ostrzał osłon. Kiedy pilot opuści statek, przejmujesz go, podlatując w skafandrze blisko i używając opcji "Przejmij". Po przejęciu statek za chwilę stanie się własnością Gonerów, ty otrzymasz podziękowanie i kolejne zadanie.Omega_Man wrote: 2) Abordaż za pomocą 5 marines ze statku Centaur nie udaje się. Chłopaki zostają pobici.
Nie ma to w tej misji znaczenia, nie znam się też na abordażach, ale chyba nie masz Oprogramowania Specjalnego na statku.Omega_Man wrote: 3) Zakupiłem Tygrysa, aby zwiększyć liczbę marines (20) którzy mogą dokonać abordażu. Niestety nie mam w tym statku opcji dokonania abordażu...mogę tylko wywalić ich w przestrzeń kosmiczną. Wyposażenie mam takie samo jak w Centaurze. Powinna być opcja "Pirackie" i dalej "Dokonaj abordażu" lub coś w tym stylu...nie pamiętam dokładnie.
Pisałem już poprzednio. Wszystkie statki generowane w fabułach mają zablokowany poziom kadłuba na 93%. Są więc niezniszczalne.Omega_Man wrote: 4) Statek Tropiciel Światła jest niezniszczalny. Po zdjęciu osłon można nawalać i nawet 1% mu nie spadnie.
No to masz problem. Bo jak wszystko co pisałem wcześniej zawiedzie, to najlepszym rozwiązaniem byłoby wczytać save sprzed misji, bo może jakiś błąd w skrypcie misji ci się wkradł. W ostateczności możesz zresetować całą fabułę Gonerów odpowiednim skryptem Reset Plots.Omega_Man wrote:Nie ma mowy żebym wczytał stan gry sprzed czasu wykonywania tej misji.
X3:AP 3.1+XRM 1.30d+MSP 1.7+LoCo 2.01+IR 2.0
Zapraszamy wszystkich chętnych na forum XUDB, gdzie znajdziesz FAQ, opisy skryptów, modów i fabuł, oraz Mamut HQ.
[ external image ]
Zapraszamy wszystkich chętnych na forum XUDB, gdzie znajdziesz FAQ, opisy skryptów, modów i fabuł, oraz Mamut HQ.
[ external image ]
-
- Posts: 13
- Joined: Mon, 20. Aug 12, 22:32
Na Tygrysie mam zainstalowane następujące wyposażenie: Akcelerator czasu SETA, Dopalacz, Nawigacyjne MK1, Podsystem wzmacniania obrazu, Skaner Tripleksowy, Skaner minerałów, Skaner ładunku, Specjalne polecenia MK1, System podtrzymywania życia, Zdalny system kupiecki, Zgarniacz rudy i standardowe wyposażenie tej klasy okrętów czyli Bojowe MK1+MK2. Identyczny zestaw jest na Centaurze z tym, że na jego pokładzie jest jeszcze kapitan Pearl (od misji Terran).
Zasadniczo spróbuję Pearla przenieść na pokład Tygrysa, być może to coś zmieni. Natomiast gdy opuszczę statek w skafandrze kosmicznym, to w ogóle nie mam opcji "Przejmij" w przypadku Tropiciela Światła. Nie mogę też zmusić jego pilota do opuszczenia statku...więc albo jeszcze pokombinuję albo skorzystam z Twojej rady dotyczącej skryptu resetującego fabułę Gonerów. Ewentualnie machnę 1 krok dalej fabuły Terran i sprawdzę czy coś się nie odblokuje.
A czy to naturalne dla tej gry, że na skutek wzrastającej rangi bojowej/handlowej (Admirał/Przemysłowiec) misje w fabule są trudniejsze? Dajmy na to obstawa tego Tropiciela Światła składała się z 10 myśliwców Nova i 4 okrętów Pir.Centaur.
Zasadniczo spróbuję Pearla przenieść na pokład Tygrysa, być może to coś zmieni. Natomiast gdy opuszczę statek w skafandrze kosmicznym, to w ogóle nie mam opcji "Przejmij" w przypadku Tropiciela Światła. Nie mogę też zmusić jego pilota do opuszczenia statku...więc albo jeszcze pokombinuję albo skorzystam z Twojej rady dotyczącej skryptu resetującego fabułę Gonerów. Ewentualnie machnę 1 krok dalej fabuły Terran i sprawdzę czy coś się nie odblokuje.
A czy to naturalne dla tej gry, że na skutek wzrastającej rangi bojowej/handlowej (Admirał/Przemysłowiec) misje w fabule są trudniejsze? Dajmy na to obstawa tego Tropiciela Światła składała się z 10 myśliwców Nova i 4 okrętów Pir.Centaur.
-
- Posts: 3157
- Joined: Wed, 18. Jul 07, 11:44
Jak pisałem, nie znam się na abordażach, ale statki M6 i TP/TM są statkami abordażowymi, dlatego na nich jest taka opcja. Statki M7 nie służą do abordażu, a raczej służą, ale wysyła się z nich kapsuły abordażowe.Omega_Man wrote:Na Tygrysie mam zainstalowane następujące wyposażenie: ....
Pearle nie ma tu nic do rzeczy. Nic nie zmieni jak go przeniesiesz.Omega_Man wrote: Zasadniczo spróbuję Pearla przenieść na pokład Tygrysa, być może to coś zmieni. Natomiast gdy opuszczę statek w skafandrze kosmicznym, to w ogóle nie mam opcji "Przejmij" w przypadku Tropiciela Światła. Nie mogę też zmusić jego pilota do opuszczenia statku...
Nie masz opcji "Przejmij" bo statek ma pilota. Zobacz do mojej poprzedniej odpowiedzi.
Co Tropiciel ma na początku nazwy? Pir. Czy Gonerski?
W jakim sektorze się znajduje?
A po co są rangi bojowe i handlowe? Właśnie po to.Omega_Man wrote: A czy to naturalne dla tej gry, że na skutek wzrastającej rangi bojowej/handlowej (Admirał/Przemysłowiec) misje w fabule są trudniejsze? Dajmy na to obstawa tego Tropiciela Światła składała się z 10 myśliwców Nova i 4 okrętów Pir.Centaur.
A co do obstawy, to raczej zawsze taka jest. Jeśli dobrze pamiętam, to chyba zawsze mniej więcej taka była. A chyba robiłem tę misję przy różnych reputacjach bojowych.
X3:AP 3.1+XRM 1.30d+MSP 1.7+LoCo 2.01+IR 2.0
Zapraszamy wszystkich chętnych na forum XUDB, gdzie znajdziesz FAQ, opisy skryptów, modów i fabuł, oraz Mamut HQ.
[ external image ]
Zapraszamy wszystkich chętnych na forum XUDB, gdzie znajdziesz FAQ, opisy skryptów, modów i fabuł, oraz Mamut HQ.
[ external image ]
-
- Posts: 13
- Joined: Mon, 20. Aug 12, 22:32
Kapsuły mam w ładowni wspomnianego M7, tak na wszelki wypadek, ale nie są obsługiwane ani przez Tygrysa ani Centaura.
Nie wiem czy Pearl ma coś wspólnego czy nie, ale jak gra się wali to kombinuję jak mogę. Byle szczegół może decydować o tym czy fabuła zadziała czy nie. Wyrzucanie wyposażenia też nie pomaga.
To jeśli obstawa tego Gonerskiego okrętu zawsze jest taka, to dobrze że zacząłem tę misję teraz, bo Rapierem lub Szablą to bym mógł...
Sektor Grand Exchange i w nazwie jest Pir. Tropiciel Światła. Ma żółtą "obwódkę" lokalizującą cel misji. Gdy trochę w niego postrzelam robi się czerwony (wrogi), lecz jego pilot nie wyskakuje. Mogę walić w niego kilkadziesiąt minut, bo tak jak napisałeś jest zaprogramowany na 93% zniszczeń kadłuba.Nie masz opcji "Przejmij" bo statek ma pilota. Zobacz do mojej poprzedniej odpowiedzi.
Co Tropiciel ma na początku nazwy? Pir. Czy Gonerski?
W jakim sektorze się znajduje?
Nie wiem czy Pearl ma coś wspólnego czy nie, ale jak gra się wali to kombinuję jak mogę. Byle szczegół może decydować o tym czy fabuła zadziała czy nie. Wyrzucanie wyposażenia też nie pomaga.
To jeśli obstawa tego Gonerskiego okrętu zawsze jest taka, to dobrze że zacząłem tę misję teraz, bo Rapierem lub Szablą to bym mógł...
-
- Posts: 3436
- Joined: Thu, 8. Jun 06, 14:07
Sorry, ale abordaz Tigerem jest awykonalny. Aboraz klasyczny mozna wykonac tylko za pomoca klas TP oraz M6, z kolei abordaz za pomoca wystrzelenia kapsul tylko z M7M (np. Kobra). Ta misja z przejmowaniem statku jest skaszaniona. Niedawno ukonczylem ta fabule i zrobilem to tak... Poslalem 4 Barakudy z jonowkami by zdjely oslony w Tropicielu, sam zas wypuscilem 5 marines z Iguany. Poszlo jak z platka, piatka moich najlepszych marines (4-5 gwiazdkowcy) uporala sie z przejeciem statku blyskawicznie. Ku mojemu zdumieniu, po chwili zdobyty Tropiciel z moimi marines stal sie wlasnoscia Gonerow. W ten sposob stracilem pieciu mich najlepszych marines i przeklnalem granie w fabuly w TC
Elite Dangerous| I survived the Dragon Incident ... then I took an arrow to the knee
We want the Boron back!
We want the Boron back!
-
- Posts: 288
- Joined: Thu, 27. May 04, 18:54
A ja użyłem skryptu pirackiego, po uprzednim zainstalowaniu skanera antypolicyjnego. U mnie Tropiciel zatrzymał się w pobliżu jakiejś bazy i tam sobie spokojnie stał. Próbowałem przejąć go marines, ale gdy mi zaczął zbijać tarcze to zacząłem mu uciekać i figa z abordażu. Wczytałem save, znowu próba z przejęciem, ale tym razem ustawiłem się w innym miejscu, marines weszli i przegrali. No to się wkurzyłem i poleciałem do bazy, zrobiłem wymianę ładunku bo okazało się że zakupione ulepszenia miałem na innym statku, i dopiero wtedy udało mi się zakończyć misje.
-
- Posts: 3157
- Joined: Wed, 18. Jul 07, 11:44
Fabułę Gonerów, a więc i tę misję, robiłem kilka razy, zarówno na czystej grze, jak i z różnymi modami.
Za każdy razem było tak samo jak w opisie FAQ misji fabuł TC.
Przeglądnąłem również kilka angielskich poradników fabuł TC i w opisie przejęcia Tropiciela wszędzie jest tak samo:
Można go zdobyć przy pomocy abordażu, wymaga to pięciu Marines z pięcioma gwiazdkami mechanika i przynajmniej jedną gwiazdką wyszkolenia w pozostałych dziedzinach. Ale jest to be sensu, bo Marines stracimy, gdy Tropiciel Światła stanie się własnością Gonerów. Inna sprawa, że kiedy dotrze on do sektora EoL, zostanie nam przekazany, więc może odzyskamy Marines.
Drugi sposób przejęcia Tropiciela Światła to ten, który ja opisałem w FAQ: należy zniszczyć piracką eskortę Tropiciela (choć z moich obserwacji nie jest to wymagane) i poczekać aż Tropiciel zatrzyma się. W tym momencie można go przejąć, albo wychodząc w skafandrze i używając opcji "Przejmij" albo bez opuszczania własnego statku, przy pomocy Wirusa Włamań Systemowych lub SCS.
Jeśli druga opcja nie zadziała (jak pisałem w FAQ czas kiedy możemy przejąć Tropiciela jest bardzo krótki), należy wczytać save sprzed otrzymania tej misji (czyli z misji ochrony konwoju lu obrony stacji).
Za każdy razem było tak samo jak w opisie FAQ misji fabuł TC.
Przeglądnąłem również kilka angielskich poradników fabuł TC i w opisie przejęcia Tropiciela wszędzie jest tak samo:
Można go zdobyć przy pomocy abordażu, wymaga to pięciu Marines z pięcioma gwiazdkami mechanika i przynajmniej jedną gwiazdką wyszkolenia w pozostałych dziedzinach. Ale jest to be sensu, bo Marines stracimy, gdy Tropiciel Światła stanie się własnością Gonerów. Inna sprawa, że kiedy dotrze on do sektora EoL, zostanie nam przekazany, więc może odzyskamy Marines.
Drugi sposób przejęcia Tropiciela Światła to ten, który ja opisałem w FAQ: należy zniszczyć piracką eskortę Tropiciela (choć z moich obserwacji nie jest to wymagane) i poczekać aż Tropiciel zatrzyma się. W tym momencie można go przejąć, albo wychodząc w skafandrze i używając opcji "Przejmij" albo bez opuszczania własnego statku, przy pomocy Wirusa Włamań Systemowych lub SCS.
Jeśli druga opcja nie zadziała (jak pisałem w FAQ czas kiedy możemy przejąć Tropiciela jest bardzo krótki), należy wczytać save sprzed otrzymania tej misji (czyli z misji ochrony konwoju lu obrony stacji).
X3:AP 3.1+XRM 1.30d+MSP 1.7+LoCo 2.01+IR 2.0
Zapraszamy wszystkich chętnych na forum XUDB, gdzie znajdziesz FAQ, opisy skryptów, modów i fabuł, oraz Mamut HQ.
[ external image ]
Zapraszamy wszystkich chętnych na forum XUDB, gdzie znajdziesz FAQ, opisy skryptów, modów i fabuł, oraz Mamut HQ.
[ external image ]