[X3TC] Poważny błąd w Misji: "Fabuła Borońska HUB"

Forum do dyskusji o x-grach i problemach technicznych

Moderators: Alan Phipps, Moderatorzy polskiego forum

bufi
Posts: 1347
Joined: Wed, 3. Dec 03, 23:49
x4

Post by bufi » Fri, 3. Sep 10, 20:36

Yacek wrote:Czysta gra to gra bez BP. Do tego BP powoduje pojawienie się znacznika *modified* przy uruchamianiu jednego ze skryptów w nim zawartych, nie pamiętam którego, pisał ktoś o tym na forum angielskim.

Code: Select all

As officially 'signed' content, the Bonus Packs, all the way from X2 to present, have never required the Script Editor to be enabled. In fact, enabling the script editor by itself causes games to be modified. 

Have you by some chance not upgraded the Bonus Pack to the latest version? In the first release, one of the CAG/CLS functions, automatic naming, caused the modified tag. It was fixed in the latest version.
Masz przestarzałe informacje.
http://forum.egosoft.com/viewtopic.php? ... 12#3374212
Ja skupywałem towary ze stacji NPC [...]
Można nawet na upartego pojedyńczo w merkurym ręcznie wozić, tylko po co? Ja tam stosuje przeważnie najprostsze metody.

Pozdrawiam

User avatar
BlackKnight93
Posts: 42
Joined: Tue, 26. Apr 11, 10:14
x4

Post by BlackKnight93 » Sat, 20. Jul 13, 17:56

Sorry za odkop lecz nie ma po co zakładać nowego tematu jeśli podobny już jest. Ale do rzeczy.
Ukończyłem misję HUBa w trakcie kampanie Aldrin(sam początek). Dostałem wiadomość, że Humi Wi chce się ze mną spotkać ale za ważniejsze uznałem odblokowanie stoczni wraz z wszystkimi stacjami z układu słonecznego. Gdy ukończyłem kampanie Aldrin chcę się brać za PHQ a tu zonk - w spisie misji mam tylko Nowy dom (lokalizacja bramy oczekuje aż ją zakupię). Lecę do Ocean of Fantasy. Odnalazłem Humi w Płaszczce jednak nie zleca mi żadnej misji - tylko 3 podstawowe opcje dialogowe.
Jakieś rady?
X3:R; X3:TC & X3:AP

bufi
Posts: 1347
Joined: Wed, 3. Dec 03, 23:49
x4

Post by bufi » Sat, 20. Jul 13, 20:12

SPrawdź czy spełniasz wymagania wystartowania w ogóle fabuły.
Może masz za słabą reputacje, albo nie odkryłeś jakiegoś sektora itp.

P.

User avatar
BlackKnight93
Posts: 42
Joined: Tue, 26. Apr 11, 10:14
x4

Post by BlackKnight93 » Sat, 20. Jul 13, 21:02

Argoni, Boroni, Paradianie - 10 lvl rep
Splici, Teladianie - 9 lvl
Ziemianie, AFT - 8 lvl
Gonerzy - 3 lvl
Misja HUBa ukończona, co więcej potrzebne do szczęścia?
X3:R; X3:TC & X3:AP

User avatar
Yacek
Posts: 3157
Joined: Wed, 18. Jul 07, 11:44
x3tc

Post by Yacek » Sun, 21. Jul 13, 09:14

BlackKnight93 wrote:Misja HUBa ukończona, co więcej potrzebne do szczęścia?
Nic. Jak pisałeś w poprzednim poście, otrzymałeś wiadomość od Humi Wi, więc warunki do rozpoczęcia fabuły PHQ zostały spełnione.
Grasz zapewne ja starym patchu, w którym występuje błąd w pliku tekstowym polskiej wersji gry.
Problem i rozwiązanie zostało dokładnie opisane w temacie "Fabuła PHQ problem z mało rozmownym Humi Wi - rozwiązanie" na forum Xudb.

Najprostsze rozwiązania: zaktualizować grę do najnowszego patcha dostępnego przez Steam i wczytać save sprzed otrzymania wiadomości lub po aktualizacji do najnowszej wersji gry użyć skryptu Reset Plots i zresetować fabułę PHQ.
X3:AP 3.1+XRM 1.30d+MSP 1.7+LoCo 2.01+IR 2.0
Zapraszamy wszystkich chętnych na forum XUDB, gdzie znajdziesz FAQ, opisy skryptów, modów i fabuł, oraz Mamut HQ.
[ external image ]

User avatar
BlackKnight93
Posts: 42
Joined: Tue, 26. Apr 11, 10:14
x4

Post by BlackKnight93 » Sun, 21. Jul 13, 12:26

Steam ostatnio nie pobierał żadnych aktualizacji. Od dłuższego czasu lecę na v3.2c. Wczytanie sava z przed otrzymania wiadomości nie wchodzi w grę albowiem jest to save z przed kilku tygodni gdy miałem do zebrania jeszcze ~300.000 płytek krzemowych. Zainstaluje skrypt i powiem jak to wygląda.

Edit:
4. Następnie zmieniamy imię na odpowiednie, w zależności od tego jaką fabułę chcemy zresetować.

ResetTPsc1 - Terraner Plot Scene 1
ResetTPsc2 - Terraner Plot Scene 2
ResetTPsc3 - Terraner Plot Scene 3
ResetTPsc4 - Terraner Plot Scene 4
ResetTPsc5 - Terraner Plot Scene 5
ResetKP - Khaak Plot
ResetGP - Goner Plot
ResetTP20 - 2.0 Aldrin Expansion Plot
ResetTH - Treasure Hunt
ResetBoPsc1 - 3.0 Plot BoP Scene 1
ResetBoPsc2 - 3.0 Plot BoP Scene 2
ResetBoPsc3 - 3.0 Plot BoP Scene 3
Która komenda restartuje PHQ ?
X3:R; X3:TC & X3:AP

User avatar
Yacek
Posts: 3157
Joined: Wed, 18. Jul 07, 11:44
x3tc

Post by Yacek » Sun, 21. Jul 13, 15:10

BlackKnight93 wrote:Która komenda restartuje PHQ ?
Żadną.
The HUB, ANH and HQ Plots are not included.
Wybacz, dawno nie miałem do czynienia z tym skryptem.
Pozostaje ci opcja 1 lub nowa gra.
X3:AP 3.1+XRM 1.30d+MSP 1.7+LoCo 2.01+IR 2.0
Zapraszamy wszystkich chętnych na forum XUDB, gdzie znajdziesz FAQ, opisy skryptów, modów i fabuł, oraz Mamut HQ.
[ external image ]

User avatar
BlackKnight93
Posts: 42
Joined: Tue, 26. Apr 11, 10:14
x4

Post by BlackKnight93 » Sun, 21. Jul 13, 15:28

No to inaczej podejdę do tego... da się edytować sava- a konkretnie ilość przedmiotów potrzebnych do ukończenia questa? Jeśli tak to gdzie, który fragment pliku?
X3:R; X3:TC & X3:AP

User avatar
Yacek
Posts: 3157
Joined: Wed, 18. Jul 07, 11:44
x3tc

Post by Yacek » Sun, 21. Jul 13, 18:17

Sav - nie.
Ilości wymaganych towarów dla HUB-a - tak.
Możesz użyć jednego z trzech modów Apricot HU Plot, znajdziesz je w tym temacie: http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=216690 w drugim poście tematu.
Można też same zmienić te ilości, ale to trochę wyższa szkoła jazdy. ody Apricot pozwolą ci zorientować się jaki plik należy edytować i co zmieniać w nim.
Musisz tylko wiedzieć że każda zmiana zadziała dopiero na kolejnym zadaniu, czyli jeśli jesteś w trakcie zadania zbierania surowca X, to już nie zmienisz wymaganych jego ilości, tylko możesz zmienić ilości następnego surowca w kolejce.
X3:AP 3.1+XRM 1.30d+MSP 1.7+LoCo 2.01+IR 2.0
Zapraszamy wszystkich chętnych na forum XUDB, gdzie znajdziesz FAQ, opisy skryptów, modów i fabuł, oraz Mamut HQ.
[ external image ]

Return to “Polskie / Polish X-Forum”