X2 versus X3
Moderators: Henkie, X-Warrior B AS
-
- Posts: 165
- Joined: Sun, 17. Oct 04, 17:04
X2 versus X3
Ik weet niet of dit topic al eerder is gestart nadat X3 is uitgekomen maar nu alle patches er zijn en ik even denk ik zo dat dit topic wel even de moeite waard is om erover te discussieren.
Wat denken jullie nu van X3 in vergelijken met X2?
Ikzelf? Ik vind X2 een stuk mooier!
Tuurlijk, X3 heeft nieuwe, grotere stations die sneller kunnen produceren, een aantal nieuwe schepen die echter allemaal uitbreidingen zijn op de vorige. De supergrote schepen gaan langzamer dan heavy fighters, ook goed. De gevechten zijn fraaier en de conventionele wapens een stuk effectiever, maar voel ik X3 nu echt als een uitbreiding? Nee!
Voor X3 koop je, tenminste ik, niet direct een nieuwe computer (graphics veel beter) dus draai ik nu X2 met 1 Gb geheugen. Lekker snel!
Bovendien heeft X2 (wat X3 niet heeft):
Spaceflies vangen
Cockpits
Veel meer missies (assasin missies vind ik het mooiste)
Stations en fabrieken zijn voor elk soort alien verschillend
Een paar unknown sectors die echt interessant zijn, die van X3 zijn bijna allemaal leeg en niks waard om je eigen sector te beginnen (Bah! Mijn unknown sector is ingenomen door de Argon in X3, Midnight Star).
Khaak fighters kunnen worden gecapped
En ik denk zomaar dat als ik erover nadenk dat ik nog wel meer dingen op kan noemen. Voor mij is het i.i.g. duidelijk. Voorlopig speel ik weer lekker X2
De enige echte verbetering waarop ik heb zitten te wachten in X3 is de mogelijkheid om fabrieken te koppelen zodat je minder Transporters nodig hebt maar verder?
Ik denk net aan die afgrijzelijke "onzichtbare mist" dat je de stations niet kunt zien tot op een afstand van 2,5 kilometer in X3. Echt iets waarop ik totaal niet op heb zitten te wachten!
Uw reacties alstublieft?!
Wat denken jullie nu van X3 in vergelijken met X2?
Ikzelf? Ik vind X2 een stuk mooier!
Tuurlijk, X3 heeft nieuwe, grotere stations die sneller kunnen produceren, een aantal nieuwe schepen die echter allemaal uitbreidingen zijn op de vorige. De supergrote schepen gaan langzamer dan heavy fighters, ook goed. De gevechten zijn fraaier en de conventionele wapens een stuk effectiever, maar voel ik X3 nu echt als een uitbreiding? Nee!
Voor X3 koop je, tenminste ik, niet direct een nieuwe computer (graphics veel beter) dus draai ik nu X2 met 1 Gb geheugen. Lekker snel!
Bovendien heeft X2 (wat X3 niet heeft):
Spaceflies vangen
Cockpits
Veel meer missies (assasin missies vind ik het mooiste)
Stations en fabrieken zijn voor elk soort alien verschillend
Een paar unknown sectors die echt interessant zijn, die van X3 zijn bijna allemaal leeg en niks waard om je eigen sector te beginnen (Bah! Mijn unknown sector is ingenomen door de Argon in X3, Midnight Star).
Khaak fighters kunnen worden gecapped
En ik denk zomaar dat als ik erover nadenk dat ik nog wel meer dingen op kan noemen. Voor mij is het i.i.g. duidelijk. Voorlopig speel ik weer lekker X2
De enige echte verbetering waarop ik heb zitten te wachten in X3 is de mogelijkheid om fabrieken te koppelen zodat je minder Transporters nodig hebt maar verder?
Ik denk net aan die afgrijzelijke "onzichtbare mist" dat je de stations niet kunt zien tot op een afstand van 2,5 kilometer in X3. Echt iets waarop ik totaal niet op heb zitten te wachten!
Uw reacties alstublieft?!
-
- Posts: 462
- Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
nee X3 ziet een stuk mooier uit qua graphics.Wat denken jullie nu van X3 in vergelijken met X2?
Ikzelf? Ik vind X2 een stuk mooier!
dit is er ook in X3 allemaal:Bovendien heeft X2 (wat X3 niet heeft):
Spaceflies vangen
Cockpits
Veel meer missies (assasin missies vind ik het mooiste)
Een paar unknown sectors die echt interessant zijn, die van X3 zijn bijna allemaal leeg en niks
Khaak fighters kunnen worden gecapped
je kan spacefiles vangen
voor cockpits is er een script
assasin zijn er heel veel. als je goed zoek kan je er veel vinden en als je nog beter zoek dan zijn er nog aardig wat van je eigen rang.
je kan er aardig goeie asteroids vinden.
en van de khaak fighers kan je ook kapen als het goed is.
-
- Posts: 651
- Joined: Sat, 14. May 05, 18:37
-
- Posts: 303
- Joined: Sat, 10. Dec 05, 12:34
jij kan het weten dirtbag jij hep een kha'ak m2 gecapt
overigens zijn er wel verschillen in de fabrieken van rassen, je kan echt geen flower farm bij de paranid kopen en ook geen soyfarm bij argon, je kunt wel hebben dat sommige races stations kopen van een ander race, maar dat is mij nog nooit overkomen ik let er namelijk niet op.
amen
overigens zijn er wel verschillen in de fabrieken van rassen, je kan echt geen flower farm bij de paranid kopen en ook geen soyfarm bij argon, je kunt wel hebben dat sommige races stations kopen van een ander race, maar dat is mij nog nooit overkomen ik let er namelijk niet op.
amen
-
- Posts: 627
- Joined: Mon, 3. May 04, 12:54
-
- Posts: 462
- Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
-
- Posts: 627
- Joined: Mon, 3. May 04, 12:54
nah ik kan je heel veel dingen op noemen maar ik zal er een paar opnoemen.
1. Raad maar is welke schepen ze disigners hebben ingehuurd en welke ze zelf hebben gedaan...... idd de paranid is disigd en teleadi b.v. niet.
2. Ze zouden de deadline al niet halen dus hebben ze een aantal dingen snel moeten afwerken.
3. Ook had ik wel beter willen hebben meer nieuwe dingen. Denk hierbij aan nieuwe rassen nieuwe scheep klassen nieuwe sectoren etc etc. jullie mogen best weten dat ik met de stevio shipyard een terran m1 heb gekocht puur omdat ik het een super vet schip vind. Maar goed egosoft was weer is te lui om de terran een officieel ras te maken (of gewoon te weinig tijd).
4. Ik vind het verhaal te snel afgelopen en de missie's niet echt super spannend.
etc etc etc
Ik weet zeker dat niet iedereen het hiermee eens zal zijn maar zo denk ik er over.
En natuurlijk blijft het gewoon een leuk spel alleen als uitbreiding maar niet als nieuw spel.
1. Raad maar is welke schepen ze disigners hebben ingehuurd en welke ze zelf hebben gedaan...... idd de paranid is disigd en teleadi b.v. niet.
2. Ze zouden de deadline al niet halen dus hebben ze een aantal dingen snel moeten afwerken.
3. Ook had ik wel beter willen hebben meer nieuwe dingen. Denk hierbij aan nieuwe rassen nieuwe scheep klassen nieuwe sectoren etc etc. jullie mogen best weten dat ik met de stevio shipyard een terran m1 heb gekocht puur omdat ik het een super vet schip vind. Maar goed egosoft was weer is te lui om de terran een officieel ras te maken (of gewoon te weinig tijd).
4. Ik vind het verhaal te snel afgelopen en de missie's niet echt super spannend.
etc etc etc
Ik weet zeker dat niet iedereen het hiermee eens zal zijn maar zo denk ik er over.
En natuurlijk blijft het gewoon een leuk spel alleen als uitbreiding maar niet als nieuw spel.
-
- Posts: 651
- Joined: Sat, 14. May 05, 18:37
-
- Posts: 627
- Joined: Mon, 3. May 04, 12:54
-
- Posts: 651
- Joined: Sat, 14. May 05, 18:37
-
- Posts: 5920
- Joined: Mon, 16. Feb 04, 20:01
-
- Posts: 462
- Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
-
- Posts: 627
- Joined: Mon, 3. May 04, 12:54
Ik vind idd precies het zelfde.belder wrote:ik vind teladi echt lelijk, mmm lelijk, super lelijk. argon vind ik mooi. boron is apart. paramid vind ik trouwens ook wel mooi. en split moet ik even over na denken.
En over hoe ik daaar aan kom ik lees heel veel topic's ook in het engelse gedeelte maar ik ga niet elke topic bewaren. Maar over die schepen had ik dus ergens gelezen.
-
- Posts: 715
- Joined: Sat, 24. Apr 04, 09:09
-
- Posts: 462
- Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
-
- Posts: 715
- Joined: Sat, 24. Apr 04, 09:09
-
- Posts: 627
- Joined: Mon, 3. May 04, 12:54
-
- Posts: 311
- Joined: Fri, 18. Nov 05, 17:57
-
- Posts: 303
- Joined: Sat, 10. Dec 05, 12:34