Trade runs

Moderators: Henkie, X-Warrior B AS

Arvid Van Essche
Posts: 20
Joined: Fri, 15. Jun 07, 11:24
x3tc

Trade runs

Post by Arvid Van Essche » Thu, 21. Jun 07, 08:50

Hoi iedereen,

Ik ben nu 2 dagen bezig met het spel. En zit nu in mijn mercurius rond te jumpen voor goede traderuns. Het verloopt nu vlot, maar vind dat het wel traag gaat om veel te verdienen. Mss moet ik eens grotere afstanden afleggen. Iemand een goed idee welke resources goede runs opleveren.
Ben nu bezig met volledige ladingen ore aan 50-90c op te kopen in de ore beld en dan in argon prime verkopen voor 120-200.
Maar ik zoek iets met een hogere proffit.

Ik ben in normal begonnen en heb mijn buster ingeruild voor een mercurius TS. Nu heeft deze geen wapens, heb al een paar veilige runs er op ziiten, maar waar kan ik wapens kopen. En welke zijn goed voor dit schip?

mvg,
Arvid Van Essche
Last edited by Arvid Van Essche on Sat, 5. Mar 11, 09:27, edited 1 time in total.

Yellowman
Posts: 627
Joined: Mon, 3. May 04, 12:54
x4

Post by Yellowman » Thu, 21. Jun 07, 14:04

Welkom op het forum ^^

Wat ik deed in het begin is in ''The Wall'' energy cells traden. De hele tijd alleen maar energy cells traden. Ook kan je als het in the wall vol zit naar argon prime of the omringede sectors.

Wanneer je geld genoeg hebt koop je nog een mercury. Deze mercury equip je met Trade command software MK III die je kunt kopen bij terra corp HQ in home of light (is wel prijzig in het begin 500K).

Deze upgrade zorgt er namelijk voor dat je die mercury automatisch kan laten traden in een sector (ik zou hem in queens space neerzetten).
Als hij aan het traden is krijgt hij een steeds hogere rang die je kan zien achter de naam van de piloot. Wanneer hij lvl 8 heeft gehaald kun je hem equippen met een jumpdrive en 25 MJ shieds en kan hij een universe trader worden.
En dan heb je je eerste money making ship zonder dat je er naar hoeft om te kijken. Hij koop nu zelf spullen in en zoekt zelf waar de meeste profit te behalen valt.

Wanneer je die eerste universe trader hebt kun je zelf gewoon door blijven traden en je zult zien dat zo langzamerhand steeds sneller en meer geld binnen komt.

Dit is gewoon een aantzetje van hoe ik begonnen ben (1.5 tot 2 jaar terug). Als er verder nog vragen zijn mag je ze gerust posten en proberen we je te helpen.

Arvid Van Essche
Posts: 20
Joined: Fri, 15. Jun 07, 11:24
x3tc

Post by Arvid Van Essche » Thu, 21. Jun 07, 16:12

Ik ben in normal begonnen en heb mijn buster ingeruild voor een mercurius TS. Nu heeft deze geen wapens, heb al een paar veilige runs er op ziiten, maar waar kan ik wapens kopen. En welke zijn goed voor dit schip?
oke ik heb wapens gevonden BIRE. Maar deze kan er maar 1 dragen. das wel weinig om je te verdedigen en deze is nog maar enkel naar achter :s
Volg nu ergens een manual die eeen plaats geeft waar een achtergelaten tanker is. Die kan ik dan autonoom laten traden, maar nadeel die piraten laten me niet met rust. best lastig als je u niet kunt verdedigen. Wat ik doe is dan als ik ze maar zie wegjumpen. want een confrontatie is zowiso fataal.

ben benieuwd wat ik nog ga meemaken.

mvg,
Arvid Van Essche

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Fri, 22. Jun 07, 18:21

De Mercury is een transportschip, geen gevechtsschip. Het kan daarom maar weinig wapens dragen. Dat wat erop kan stelt weinig voor. Als je wapens wilt, zul je richting de M klasses moeten gaan (zoals de Buster die je eerst had). Maar die kunnen natuurlijk weer veel minder lading meenemen...

Arvid Van Essche
Posts: 20
Joined: Fri, 15. Jun 07, 11:24
x3tc

Post by Arvid Van Essche » Sat, 23. Jun 07, 09:18

ja, heb nu een leeg schip gevonden en heb dit verkocht. Nu is mijn mercurius een autonome trader. En met zijn fighter drones, kan hij zich verdedigen.

Zelf vlieg ik rond in een M5:Discoverer. Lekker snel tov mercurius.
Spijtig is dat 80% van de gevallen mijn mercurius op standby staat omdat er niets met profit in een bepaalde sector te traden valt. Dus verder zoeken naar een goede plek. zal de sector: 'queens....' proberen.

Nu heb ik wel een vraagje over mijn fighterke. Als je aan het vliegen bent. Dan kan je op de linkerkant van het scherm zo uw wapens zien (4 in totaal). De streepjes voor de wapens is om uw wapen in groepen in te delen, maar als je de cursor boven de wapens houdt dan krijg je zo tekeningen naasteen van je andere wapens. Wat doen die en wat kan je daar mee doen?Want dit staat niet in de manual.

En waar vind je piraten in argon space om mijn race rank omhoog te laten gaan?
En als ik veel piraten omzeep help, kan ik dan nog altijd op hun base?

Tja, ik weet veel newb vragen, maar vind dit nu een van mijn beste aankopen. En de leerdrempel valt wel mee (als je gewoon even doorzet)

mvg,
Arvid Van Essche

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Sat, 23. Jun 07, 11:29

Arvid Van Essche wrote:Nu heb ik wel een vraagje over mijn fighterke. Als je aan het vliegen bent. Dan kan je op de linkerkant van het scherm zo uw wapens zien (4 in totaal). De streepjes voor de wapens is om uw wapen in groepen in te delen, maar als je de cursor boven de wapens houdt dan krijg je zo tekeningen naasteen van je andere wapens. Wat doen die en wat kan je daar mee doen?Want dit staat niet in de manual.
Dat zijn beschikbare wapens. Voor zover ik weet kun je er een selecteren met de cursor om die te laden in je schip om daar mee te schieten.
En waar vind je piraten in argon space om mijn race rank omhoog te laten gaan?
En als ik veel piraten omzeep help, kan ik dan nog altijd op hun base?
Probeer het eens in Elena's Fortune (ten oosten van President's End).
Op den duur zal de piratenbasis vijandig worden, maar dat is meestal maar een tijdelijke zaak.

Yellowman
Posts: 627
Joined: Mon, 3. May 04, 12:54
x4

Post by Yellowman » Sat, 23. Jun 07, 13:14

Queens space is een goede locatie om je sector traders neer te zetten. Zo heb ik al mijn universe mercury's (20) tot universe trader gekregen.

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Sat, 23. Jun 07, 16:15

als je in een M5 vliegt zou ik niet op piraten gaan jagen. zij vliegen ook in M3 die je niet met een M5 kapot krijgt.

Arvid Van Essche
Posts: 20
Joined: Fri, 15. Jun 07, 11:24
x3tc

Post by Arvid Van Essche » Sat, 23. Jun 07, 17:21

ja, dat heb ik ook gemerkt. Maar kan zelfs geen Pirate Buster aan want ze vliegen altijd met 3of meer. Hoe kan ik dan ships in het begin van het spel capturen?

mvg,
Arvid Van Essche

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Sat, 23. Jun 07, 18:11

er vliegen ook soms alleen M5's, je moet sparen voor een M4 die kan ook m3 aan.

een M4 kaapt ook veel beter dan een M3!!!!

Laar
Posts: 173
Joined: Wed, 2. May 07, 15:51
x3

Post by Laar » Thu, 28. Jun 07, 21:43

probeer ook een emipre's edge, onder paranid prime, vergeleken met queens space en rolks drift (ook een goede, plaats er wel een bio gas fac er in met een koop ts, en je mk3 staat niet meer stil), gaat je mk3 in no time naar level 20, je moet wel even wachten met de volgende sturen, anders zal die niet zo veel doen.

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”