Joule:
vždyť jsem to psal zrovna jako poslední příspěvek tady, stačí číst.
Ideální je stahnout si script FCC (Factory Complex Constructor), link na konci příspěvku.
FCC funguje jak v TC, tak reunionu (pro jistotu bych se podíval, jestli je třeba rozdílné verze, nebo stačí stejná).
Stáhneš si tak zip ve kterém jsou soubory pro nakopírování do hry, ale je tam i .spk soubor, pro plugin manager - volba je tedy na tobě. Navíc info pro instalaci jsou přiloženy.
Součástí FCC je i velice podrobný manuál se screeny v PDF. Je tam docela hodně kláves které je třeba nastavit - opět, v manuálu je doporučené nastavení kláves. Mimochodem tak dobře rozvržené, že používám stejné, je rozhozené po celé numerické klávesnici.
FCC pak v kostce funguje takto :
-Potřebuješ vlastnit TL s tractor beamem (sice ho přímo nepoužiješ, ale je podmínkou).
-je víc způsobů, jak zvolit stavbu stanice, osobně za geniální považuji stavbu stanice dle souřadnic. Zadáš stavbu, postupně namlátíš souřadnice pro X,Y,Z; poté se tě to dotáže na orientaci stanice v jednotlivých osách a nestojí-li tam nic, prdne to stanici přímo na ty souřadnice.
-další stanici pak můžeš postavit opět, buď dle souřadnic, nebo zvolit umístění stanice ve vztahu k existující stanici - ve výčtu stanic v sektoru zvolíš jednu (tu svou) poté se tě to dotáže na polohu vůči výchozí stanici, možné hodnoty v osách jsou -1,0,1. Logicky, 0 beze změny, -1 záporná strana osy, +1 kladná strana osy. Např. chceš li druhou stanici napravo od výchozí, dáš 1 (kladná polovina osy X), 0, 0 - beze změny v osách Y,Z. Atd ... opět, podrobně vysvětleno v manuálu s přiloženými screeny.
-se stanicí pak lze hýbat, nastavíš si klávesu pro "unfix station" tím se stane pohyblivou a pomocí klávesnice s ní můžeš hýbat jak ve všech třech osách, tak jí natáčet ve všech třech osách. Zrovna tak lze nastavit "o kolik se má stanice pohnout metrů, či pootočit stupnňů" na jedno stisknutí klávesy. Defaultně je to 250m pro pohyb a 45° pro otáčení. To se dá libovolně měnit na pohyb o :1,5,10,25,50,100,250,500,1000,10000m a otáčení o : 7,5°;15°;22,5;30°;45°
Poté co vyskládám všechny stanice na místa kde je v kompexu chci mít, tak přivezu complex construction kity (trubky) a vyložím napřed jeden samostatně - na místo kde chci přístup ke komplexu. Vznikne tak complex hub. No a pak už jen připojuji jednotlivé stanice ke complex hubu - ideálně od nejbližsí, po nejvzálenější.
Než začneš připojovat stanice, je dobré všechny opět zamknout "fix station" je to stejná klávesa jako unfix.
A další prima věc - poté co ti takhle vznikne úhledný komplex, můžeš pro jistotu stisknout klávesu pro "secure station". Hra na chvíli zamrzne, protože to prověřuje celý komplex, zda tam někde nějaké stanice nekolidují, pokud ano, samo je to posune tak, aby vše bylo OK. Lza tak opravit i již existující kolidující komplex.
FCC nabízí řadu dalších užitečných nástrojů a ač se tam některé věci dají zneužít, nikde nevidím tendenci stvořit cheatující script, což je pro mě důležité. Osobně ho považuji za neocenitelný nástroj. Stavba komplexu - obzvlášť těch velikých, mi zabere i několik hodin, ale stojí to pak za to.
Obvykle stavím komplex tak, že si najdu sektor s Si asteroidy (ani není třeba nějak extra bohaté). Dle jejich bohatosti postavím příslušný počet dolů (stačí 1-2 u bohatých, nebo cca 4 s yeld cca 25) k nim crystal fab - opět dle potřeby. Dále zdroj jídla - liší se dle rasy a SPP. Vznikne tak naprosto soběstačný komplex. Pumpnu tam pro začátek EC na rozjezd a zakážu obchodování. Počkám až se komplex naplní vším co vyrábí a povolím obchod. Jelikož jsou pak náklady na výrobu 0, nastavím nejnižší cenu všeho a nechám ho vydělávat - takhle se ničí konkurence
Zároveň na něj lze do budoucna připojovat cokoliv vás napadne.
link na FCC:
http://forum.egosoft.com/viewtopic.php?t=219504